Az internetes kereskedelem egyik legfontosabb pontja, hogy hogyan jut el a megrendelt csomag a vásárlóhoz. Nálunk számos szállítási mód közül tudsz választani, melyek révén megkapod a megrendelt terméket. A megrendelt és kifizetett terméket. Nálunk ugyanis nincs utánvét. Hogy miért? Ebben a blogbejegyzésben erről olvashatsz most.
Erről az eléggé megosztó témáról szeretnék pár szót írni Nektek.
Webshopunk internetes kereskedelem és csomagküldés területén vesz részt a hazai e-kereskedelem piacán. Kutatások szerint ezen a piacon négymillió ember vásárol hazánkban, az elérhető webáruházak száma pedig 32 ezer körül van. Az Angelboard Társasjáték Webáruházban többféle fizetési móddal találkozhattok. Előre utalás, helyszíni készpénzes fizetés és a toronymagasan legnépszerűbb, korszerű bankkártyás fizetés. A statisztikai naplófájlok és a vásárlói videók elemzésekor azonban látom, hogy néha előfordul, hogy a vevőink keresnek egy másik fizetési módot is… Ez pedig nem más, mint az utánvét.
Az utánvételes fizetés esetében a rendelés és a kézbesítés összegét a kiszállítást végző futárszolgálatnak kell átadni. A megrendelt terméket csak a fizetés után lehet átvenni. Tehát a termék, jelen esetben társasjátékok, ellenértéke nem a megrendelésekor, hanem csak a teljesítésekor kerül kiegyenlítésre. Az utánvét történhet készpénzzel, bankkártyával és átutalással is.
A magyar e-kereskedelem abban is különbözik a nemzetközitől, hogy a rendelések nagy hányada utánvéttel történik. Miközben ez a fizetési mód a legtöbb európai országban egyszerűen ismeretlen, de még a hozzánk hasonló múltú országokban is 10% alatt van a használata. Aki webáruház üzemeltetőként fenntartja ezt a lehetőséget, annak az át nem vett csomagokkal történő többlet adminisztrációval és költségekkel is számolnia kell.
Egy webshop tulajdonosnak minden lehetséges módon törekednie kell, hogy minél több vásárlót vonzzon és szolgáljon ki. Ennek egyik módja a többféle fizetési lehetőség biztosítása. Nálunk mégsincs utánvétes fizetési mód. Soha nem is volt és soha nem is lesz. Az utánvét kényelmes lehet a vevőnek, csak akkor fizet ha már ott a csomag. Viszont mi van, ha közben talál máshol egy jobbat, olcsóbbat? Megrendeli onnan is, ezt meg „nem veszi át” és kész. Aztán talál egy annál is olcsóbb helyet és már a második csomagot sem veszi át. Utánvét lehetősége esetén magasabb az impulzusvásárlások száma. A vevő nem ad ki pénzt, nem kell átgondolni a vásárlást, nem kell előzetesen, tudatosan keresnie, csak vásárolni. Esetleg meggondolja magát? Csak nem veszi át és kész. Maga a ki- és visszaszállítás azonban megtörténik. Ezt valakinek ki kell fizetni. Mit gondoltok, ki lesz ez? Igen, a kereskedő…
Az utánvét mindig magasabb költséggel jár, hosszabb feldolgozási és kézbesítési időt generál. Bátran ki lehet jelenteni, hogy 2023-ban az utánvétes fizetési mód már idejétmúlt. Ha tudod mit kerestél, megtaláltad nálunk akkor ne habozz, vedd is meg. Ha tanácsra, segítségre lenne szükséged, keress minket. Megértjük, ha aggodalommal tölt el, hogy a kártyád adatait meg kell adnod. Ezeket azonban nem nekünk adod meg, hanem a szolgáltatónak. A bankkártyák adatai soha semmilyen körülmények között nem kerülhetnek ki a szolgáltatónk, a Barion rendszeréből. Sem az Ő oldalukon, sem a mi oldalunkon nincs mód, lehetőség és legfőképpen indok az ilyen jellegű visszaélésekre. Honnan tudod, hogy a kis közértben, az étteremben, a benzinkúton, vagy akárhol, ahol a hétköznapi életben bankkártyával fizetsz, nem fog történni visszaélés? Ha tudatos vásárlóként ki akarod küszöbölni az impulzusvásárlás lehetőségét, akkor használd a banki átutalás fizetési módunkat. Ez nem azonnal történik, hanem akkor, amikor Te úgy döntesz, hogy elutalod a termék vételárát. Ha gyorsan, bankkártyával fizettél és mégis meggondoltad magad, egyszerűen vissza tudjuk utalni a pénzed.
Bár vannak próbálkozások az utánvétes „nem fizető” vevők kiszűrésére, ezek soha nem lesznek igazán hatékonyak. Jelen pillanatban a törvények minden tekintetben a vevőket védik. Igen, sajnos a tisztességteleneket is. Szinte hallom, amit mondasz, hogy mi a helyzet a sok csaló, kamu webáruházzal…. Nos, aki a zavarosban halászik, azt eddig sem érdekelte a webshopüzemeltetés törvényi szabályozása. Egy csaló webshop oldalán rengeteg árulkodó egyéb jel van.
Mi itt vagyunk, elérhetőek vagyunk, megtalálhatóak vagyunk, megismerhetőek vagyunk. Én ezt nevezem inkább bizalomépítő hozzáállásnak, mintsem azt, hogy akármikor, akárkinek, akárhová, akármit eladunk - elküldünk, csak legyen még több vevő, még több bevétel.
Nem, nem akarunk mindenkinek eladni! Olyan embereknek akarunk eladni, akik tudják, hogy mit szeretnének: TÁRSASJÁTÉKKAL JÁTSZANI!